Η κυβέρνησή μας, έχει το θάρρος, να πράττει το χρέος της


« Η κυβέρνησή μας, έχει το θάρρος, να πράττει το χρέος της, να συγκρούεται με τον καταστροφικό λαϊκισμό και τους εκπροσώπους του, διαμορφώνοντας τις κατάλληλες συνθήκες, για σύγχρονα και αναβαθμισμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα του «αύριο» », ανέφερε από το βήμα της Βουλής, η Βουλευτής κ. Ασημίνα Σκόνδρα, κατά την ομιλία της στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας.


Μεταξύ άλλων, η κ Σκόνδρα τόνισε:

«Αυτό που κάνουμε στην πράξη είναι να ανοίγουμε τον δρόμο δημιουργίας στη χώρα μας, μη κρατικών και μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων πανεπιστημίων του εξωτερικού, όπως αυτό συμβαίνει από χρόνια, με κολέγια και άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα και πάντα με αυστηρά κριτήρια και συνεχή κρατικό έλεγχο.

‘Ενα σαθρό και υποκριτικό επιχείρημα που χρησιμοποιήθηκε είναι, ότι ο νόμος αυτός είναι ταξικός και θα ευνοεί τους πλουσίους.

Πόσοι και πόσες από εσάς που το ισχυρίζεστε, σπουδάσατε ή στέλνετε τα παιδιά σας για σπουδές, στο εξωτερικό;

Άλλωστε αυτές οι χιλιάδες των σπουδαστών, που φεύγουν σε άλλες χώρες, επιλέγοντας την σχολή που επιθυμούν, είναι όλοι πλούσιοι?

Όχι…. σας διαβεβαιώ….

Όμως οι γονείς, είτε μπορούν είτε με θυσίες, δεν θέλουν να στερήσουν το όνειρο

από τα παιδιά τους και προσπαθούν να ανταποκριθούν, στο κόστος αυτό.

Κι εδώ γεννάται το άλλο ερώτημα.

Έχετε αναλογιστεί πόσο συνάλλαγμα φεύγει εκτός Ελλάδος?

Πόσα χρήματα στερείται η ελληνική οικονομία?

Από εδώ και στο εξής λοιπόν, δίνεται η δυνατότητα στα ελληνόπουλα, να παραμένουν στην πατρίδα τους και να φοιτούν σε παραρτήματα πανεπιστημίων διεθνούς εμβέλειας και συγχρόνως οι οικογένειες τους, να μην βρίσκονται στην ανάγκη, να ξοδεύουν υπέρογκα ποσά.

Φυσικά και η επιλογή αυτή θα υπάρχει, παράλληλα με την επιλογή των κρατικών ΑΕΙ.

Δεν επηρεάζεται καθόλου, το δικαίωμα της φοίτησης στα πανεπιστήμια της χώρας μας

και φυσικά, δεν καταλύεται ο πυρήνας της δωρεάν παιδείας.

Αντιθέτως στηρίζονται και ενισχύονται τα δημόσια πανεπιστήμια.

Και πώς επιτυγχάνεται αυτό;

Με τη χρηματοδότηση τους από τον κρατικό προϋπολογισμό, από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, το ΕΣΠΑ, το Ταμείο Ανάκαμψης.

Για να έχουμε δε μια τάξη μεγέθους, φέτος η χρηματοδότηση των ΑΕΙ, είναι διπλάσια αυτής του 2018.

Επίσης, υπάρχει πρόβλεψη και για την στέγη των φοιτητών μας.

Αφενός δίνεται το επίδομα φοιτητικής στέγης και σίτισης, που αυξάνεται, από 2.000 σε 2.500 ευρώ, αφετέρου ξεκίνησε το πρόγραμμα κατασκευής 10.000 νέων θέσεων εστιών.

Όταν ο ΣΥΡΙΖΑ υποσχόταν σε όλους ένα πτυχίο, ασχέτως αν αυτό, θα είχε αντίκρυσμα στην αγορά εργασίας, εμείς τα αναβαθμίζουμε, δίνοντας αξία στα πτυχία των νέων και δημιουργώντας εναλλακτικές επιλογές σύγχρονης εκπαίδευσης.

Η αντιπολίτευση επιλέγει να οδηγεί τους νέους σε αδιέξοδα, ενώ εμείς επιλέγουμε να τους δίνουμε επιλογές στην ανώτατη εκπαίδευση.

Σε αναβαθμισμένα Ελληνικά πανεπιστήμια, αλλά και σε παραρτήματα, διεθνώς αναγνωρισμένων πανεπιστημίων. Όπου ο κάθε φοιτητής ελεύθερα επιλέξει!

Είναι επιλογή μας να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις, ώστε η νέα γενιά να παραμείνει στην χώρα μας. Να σπουδάζει να εργάζεται να προοδεύει.

Είναι επίσης αναγκαία συνθήκη και απαίτηση των σπουδαστών αλλά κι ολόκληρης της κοινωνίας η αποκατάσταση του δημοσίου πανεπιστημίου, ως χώρου ελευθερίας και ανταλλαγής ιδεών και απόψεων. Όπου θα επικρατεί η ελεύθερη έκφραση γνώμης και όχι η βία κι ο εκφοβισμός, όπως επιβλήθηκε εδώ και δεκαετίες, από εκείνους που δεν μπορούν να επικρατήσουν, με την δύναμη των επιχειρημάτων τους.

Καταργήσαμε το άσυλο, για να γίνει πράξη το αυτονόητο. Να αποφοιτούν στην ώρα τους οι φοιτητές, να κάνουν τα μεταπτυχιακά τους, να μπουν στην αγορά εργασίας.

Δεν μπορεί οι φοιτητές, να είναι όμηροι μειοψηφιών στο όνομα δήθεν, της ελευθερίας και της δημοκρατίας.

Στην δημοκρατία, τα δικαιώματα του ενός σταματούν εκεί, που καταπατούν τα δικαιώματα του άλλου.

Αναβαθμίζεται επίσης το ανοιχτό πανεπιστήμιο και αυτονομείται, από το Υπουργείο Παιδείας εξασφαλίζοντας αυτοτέλεια και τον χαρακτήρα του αυτοδιοίκητου.

Αναπτύσσουμε το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, καθιστώντάς το τρίτο Πανεπιστήμιο στην επικράτεια, λόγω της στρατηγικής του θέσεως.

Το εθνικό μας συμφέρον επιτάσσει, την ενδυνάμωση των περιφερειακών τμημάτων, στην βάση της περιφερειακής ανάπτυξης και του υγιούς ανταγωνισμού.

Επίσης το εθνικό μας συμφέρον, είναι η Ελλάδα να γίνει περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης και να κρατήσει τους φοιτητές και τους καθηγητές μας, στη χώρα τους.

Είναι υποκριτικό, να ασκείτε κριτική για τη μετανάστευση των νέων, όταν αρνείστε να ανοίξουμε τα εκπαιδευτικά μας σύνορα.

Με την μακρά μας άλλωστε ιστορία, στα γράμματα, τις επιστήμες, τις τέχνες, την φιλοσοφία, η πατρίδα μας μπορεί να ξαναβρεί την αίγλη της και να καταστεί πόλος έλξης, χιλιάδων φοιτητών ξένων χωρών.

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, αφού εξάλειψε το φαινόμενο των αιώνιων φοιτητών, που αποτελούσε μέχρι πρότινος –προνόμιο- της Ελλάδας, αφού καταπολέμησε την παραβατικότητα και την ανομία, εντός και εκτός των Πανεπιστημιακών χώρων, έρχεται σήμερα να αναβαθμίσει και να απελευθερώσει, την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Τολμά και σπάει χρόνιες παθογένειες, που κράτησαν καθηλωμένη την πατρίδα μας. Και μια από τις εμβληματικές παθογένειες, που αναδεικνύει και ιδεολογική ομηρία του πολιτικού συστήματος, είναι αυτό το ιδιότυπο μονοπώλιο της ανώτατης εκπαίδευσης, αποκλειστικά και μόνο από το κράτος.

Τολμά και κάνει αναγκαίες μεταρρυθμίσεις, προς όφελος της εκπαίδευσης,

της δια βίου μάθησης και κατά συνέπεια προς όφελος της αγοράς εργασίας. Κυρίως όμως προς όφελος των παιδιών μας, των νέων μας, που επενδύουν στην μόρφωση τους και στο εργασιακό τους μέλλον και σε μια καλύτερη ζωή».